01 Jun

En timmes fri konsultation

Erbjudande, Övrigt

Idétorka eller redan gått på mental semester?

Fri konsultation!

Många företag upplever att säljen under juni månad sjunker i takt med att ledigheten börjar närma sig. Ett vanligt fenomen är att man undermedvetet börjar att planera för insatser och kampanjer till hösten och helt enkelt låter sommaren bli som den blir. Detta trots att väldigt få företag faktiskt stänger helt under perioden.

För den som är mer på hugget vill vi påminna om att vi erbjuder en timmes fri konsultation.

Så behöver du hjälp med din marknadsföring eller funderar du på att ta fram en trycksak? Du kanske behöver en ny webbsida eller ska ställa ut på en mässa? Undrar du rent allmänt över vad en reklambyrå kanske kan hjälpa dig med?

Oavsett vad du undrar över så erbjuder vi nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.)

Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post info@xtrovertmedia.se eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkomna!


31 Maj

Ny informationsfilm för Barnplantorna

Filmproduktion

Under våren fick vi förtroendet att producera en kortfilm för Barnplantorna –  Riksförbundet för Barn med Cochleaimplantat och Barn med Hörapparat. Filmen används som informationsmaterial på webben och även som introduktion på mässor och föreläsningar.

Barnplantorna har under många år verkat för en positiv utveckling gällande barn med olika typer av hörselnedsättning och hörhjälpmedel. Vi på Xtrovert Media är stolta över det fortsatt fina samarbetet med Barnplantorna som nu varat i över 12 år.

Mer information om Barnplantorna finner du här.


28 Mar

Vikten av att ha en utarbetad grafisk profil

Grafisk formgivning

Det talade ordet är ett starkt språk, men den visuella kommunikationen är minst lika stark. Färg och form finns överallt och ger oss tydliga signaler.

En gemensam grafisk profil stärker känslan av samhörighet och blir en viktig del av ett företags ansikte utåt. Det ska tydligt och snabbt framgå vem som är avsändaren. Grundtanken är att man som företag ska presentera sig på ett enhetligt och tilltalande sätt på allt material, så att mottagaren lätt ska kunna identifiera företaget genom valen av färger, bilder, typografi och layout. Det är viktigt att inte ge ett splittrat intryck. En tydlig grafisk profil marknadsför ett företag eller en organisation och gör att mottagaren vet var informationen kommer ifrån. Det ska alltså tydligt framgå vem som är avsändare på allt material såsom webbsida, flygblad, rapporter, visitkort, brev och profilkläder samt vid alla sammanhang som konferenser, mässor etc.

Grafisk manual

Den grafiska profilen presenteras i en grafisk manual som ska vara hjärtat för all grafisk produktion och marknadsföring. Beroende på företagets storlek och behov kan den naturligtvis göras olika omfattande, men det grundläggande i en grafisk profil bör alla företag se till att ha nedtecknat i en grafisk manual. Det grundläggande är åtminstone saker som en presentation av logotypen, hur den får och inte får användas, placering av logotypen för olika syften och eventuella varianter av logotypen för olika ändamål, färgkoder samt teckensnittsval för tryck och webb. Det är bra att även ha med typexempel/mallar för t.ex. flygblad, visitkort, kuvert, brevpapper, webbsida etc.

Exempel på grafisk manual

Här är ett exempel på en grafisk manual som vi gjort till en av Sveriges största konståkningsklubbar, VFKK (Västra Frölunda Konståkningsklubb). I denna manual finns samlat riktlinjer och praktiska anvisningar hur till exempel logotypen och klubbmärket (skölden), klubbens varumärken som är grunden i den grafiska profilen, samt även färger och typografi, ska användas i olika sammanhang.

Ladda ned VFKK:s grafiska manual


 

Det centrala i ett företags marknadsföring är den visuella kommunikationen. Vi hjälper er att ta fram eller vidareutveckla en tydlig grafisk profil som marknadsför ert företag eller varumärke.

Har ni ännu ingen grafisk profil utarbetad, hjälper vi er att ta fram en. Har ni redan en grafisk manual är vi måna om att följa den noggrant i allt som vi producerar.

Reklamporten

För nystartade mindre företag har vi även tagit fram ett koncept som innefattar logotypdesign, grafisk manual samt en del mallar. Vi kallar konceptet ”Reklamporten” – läs mer om det här!



08 Mar

Xtrovert Media på Facebook

Grafisk formgivning, Övrigt

Få tips om marknadsföring, grafisk design och produktion samt få specialerbjudanden. Följ vårt arbete på reklambyrån – följ oss även på Facebook!

www.facebook.com/XtrovertMedia

 


28 Feb

Program till Barnplantornas sommarläger på Sundsgården

Grafisk formgivning, Trycksaker

Familjekursen utanför Helsingborg har en lång tradition hos Barnplantorna. 2017 är det dags för Barnplantornas 11:e läger, närmare bestämt den 11–16 juni på Sundsgårdens Folkhögskola.

Som vanligt tar vi på Xtrovert Media fram material som annonser, program/broschyrer, profilkläder etc. till lägret. På bilden ovan är de program som precis levererades från tryckeriet.

Väldigt många foton tas också på lägret som sedan används till Barnplantornas informationsmaterial och marknadsföring.

Mer information om Barnplantornas läger på Sundsgården

 

 


16 Feb

E-handel för Beautelle gjord av Xtrovert Media

Erbjudande, Grafisk formgivning, Informationsproduktion, Mässmaterial, Webbproduktion

Under hösten och vintern har vi gjort flera webbsidor och e-handelsbutiker. Samtliga av dem är byggda på WordPress då detta är ett flexibelt och för kunden lätt utbyggbart system. I butikerna har vi använt det populära och kompetenta e-handelspluginet WooCommerce.

Beautelle

En av de senaste webbsidorna vi gjort var den till Beautelle som är ett onlineföretag inom skönhet och hälsa med fokus på nagel- och kroppsvård. Beautelles vision är att alla som vill ska ha möjligheten att på ett enkelt men prisvärt sätt framhäva sin yttre skönhet med kvalitetsprodukter. De erbjuder produkter för såväl skönhetsintresserade som professionellt verksamma på skönhetssalonger

Beautelle önskade en ny responsiv webbsida, baserad på WordPress, som de lätt kunde uppdatera själva.

Besök Beautelles webbsida här: www.beautelle.se

Behöver du en ny webbsida och kanske har några frågor om webbproduktion?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips! Och fram till den 17 mars 2017 lämnar vi 15% rabatt på vårt timpris på offerten om du beställer en ny webbsida eller e-handel baserat på WordPress.

Se Beautelles webbsida!
E-handel för Beautelle gjord av Xtrovert Media

14 Feb

Webbsida för Harmony Health gjord av Xtrovert Media

Erbjudande, Grafisk formgivning, Informationsproduktion, Mässmaterial, Webbproduktion

Under hösten och vintern har vi gjort flera webbsidor och e-handelsbutiker. Samtliga av dem är byggda på WordPress då detta är ett flexibelt och för kunden lätt utbyggbart system. I butikerna har vi använt det populära och kompetenta e-handelspluginet WooCommerce.

Harmony Health Sweden AB – återförsäljare av Actipatch i Sverige

En av de senaste webbsidorna vi gjort var den till Harmony Health, generalagent för det amerikanska medicintekniska företaget BioElectronics. Harmony Health säljer en smärtlindringsprodukt som heter ActiPatch och som nyligen börjat säljas på bland annat Apoteket Hjärtat och butikskedjan Life.

Förutom att göra Harmony Healths webbsida och e-handelsbutik har vi även tagit fram deras logotyp, grafiska profil och marknadsföringsmaterial som broschyrer, produktblad/foldrar, mässmaterial, monter etc.

Vi kommer att fortsätta att utveckla webbsidan efterhand med mer innehåll och funktioner.

Besök Harmony Healths webbsida här: www.harmonyhealth.se

Behöver du en ny webbsida och kanske har några frågor om webbproduktion?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips! Och fram till den 17 mars 2017 lämnar vi 15% rabatt på vårt timpris på offerten om du beställer en ny webbsida eller e-handel baserat på WordPress.

Se Harmony Healths webbsida!
Ny webbsida till Harmony Health, generalagent för Actipatch i Sverige, gjord av Xtrovert Media Reklambyrå.

08 Feb

Ny webbsida för Botaniska Analysgruppen

Erbjudande, Informationsproduktion, Webbproduktion

Under hösten och vintern har vi gjort flera webbsidor och e-handelsbutiker. Samtliga av dem är byggda på WordPress då detta är ett flexibelt och för kunden lätt utbyggbart system. I butikerna har vi använt det populära och kompetenta e-handelspluginet WooCommerce.

Botaniska Analysgruppen

Botaniska Analysgruppen

En av webbsidorna vi producerat under vintern var den till Botaniska Analysgruppen.

Botaniska Analysgruppen är ett forskningsbaserat kunskapsföretag i nära samarbete med Göteborgs Universitet med lokaler i Botaniska Trädgården i Göteborg. De har specialiserat sig inom biologiska analyser som ligger till grund för skadebekämpning och andra åtgärder på saker som kan drabba fastigheter/hus och odlingar. Botaniska Analysgruppen är experter på att spåra mikroorganismer (bl.a. mögelsvampar), rötsvampar samt växtsjukdomar på odlade växter och gräsytor.

Botaniska Analysgruppen önskade en ny responsiv webbsida, baserad på WordPress, som de lätt kunde uppdatera själva.

Besök Botaniska Analysgruppens webbsida här: www.botaniskanalys.se

Behöver du en ny webbsida och kanske har några frågor om webbproduktion?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips! Och fram till den 17 mars 2017 lämnar vi 15% rabatt på vårt timpris på offerten om du beställer en ny webbsida eller e-handel baserat på WordPress.

Se Botaniska Analysgruppens webbsida!

03 Feb

Ny webbsida för Barnplantorna producerad av Xtrovert Media

Erbjudande, Informationsproduktion, Webbproduktion

Under hösten och vintern har vi gjort flera webbsidor och e-handelsbutiker. Samtliga av dem är byggda på WordPress då detta är ett flexibelt och för kunden lätt utbyggbart system. I butikerna har vi använt det populära och kompetenta e-handelspluginet WooCommerce.

Barnplantorna – Riksförbundet för Barn med Cochleaimplantat och Barn med Hörapparat

Barnplantornas webbsida, producerad av Xtrovert Media 2016/2017.

Den senaste webbsidan vi gjorde var den till Barnplantorna. Xtrovert Media har samarbetat med Barnplantorna sedan 2005, och vi gör allt informationsmaterial och all marknadsföring åt dem. Barnplantorna är en organisation för föräldrar till barn med hörselnedsättning oberoende av typ av hörselnedsättning eller typ av hörapparat.

Denna webbsida var något av en utmaning eftersom Barnplantorna har en enorm mängd med kunskapsmaterial att gräva ur, riktad både till föräldrar och professionella. Den gamla webbsidan hade genom åren fyllts på med en mycket stor mängd med information och strukturen hade blivit en aning uppluckrad. Uppdraget bestod alltså även i att disponera om samt uppdatera materialet (texter, grafik, illustrationer, foton etc.) Dessutom var den gamla sidan inte responsiv och fungerade dåligt på mobiltelefoner och surfplattor.

Vi kommer att fortsätta att utveckla webbsidan efterhand med mer innehåll och funktioner, målet är att denna webbsida ska vara den ledande kunskapsbanken i Sverige gällande hörsellösningar, hörsel- och språkutveckling samt familjeintervention.

Besök Barnplantornas webbsida här: www.barnplantorna.se

Behöver du en ny webbsida och kanske har några frågor om webbproduktion?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips! Och fram till den 17 mars 2017 lämnar vi 15% rabatt på vårt timpris på offerten om du beställer en ny webbsida eller e-handel baserat på WordPress.

Se Barnplantornas webbsida!

11 Jan

VFKK – Västra Frölunda Konståkningsklubb

Butiksmaterial, Grafisk formgivning, Mässmaterial

Vepor och rolluper till VFKK

Lite nya vepor och rolluper till VFKK – Västra Frölunda Konståkningsklubb, klubben som Xtrovert Media sponsrar. Undertecknad har även gjort det nya klubbmärket och den nya grafiska profilen som kommunikationsansvarig i klubben.

Vepans höjd är även anpassad för höjden på sargen runt rinken.

Satte upp en av varje på kontoret för att se resultatet, men det är två vepor och två rolluper som ska levereras.

/Bengt