Att publicera innehåll i digitala kanaler
Den stora frågan som kvarstår är var allt ditt innehåll ska publiceras. Faktum är att du egentligen kan publicera det var som helst. Det är närmare bestämt målgruppen och innehållet som står i fokus och det är dessa som styr i vilka kanaler som innehållet ska hamna. I denna artikel ska vi fördjupa oss i innehåll som publiceras digitalt.
Med en definierad målgrupp måste du också ta reda på var i det stora mediehavet din målgrupp befinner sig. Detta ligger till grund för vilka kanaler som ditt innehåll lämpar sig bäst för samt hur dina olika kanaler ska komma att samverka med varandra. Och du kan vara lugn, bara för att du och ditt företag redan har bestämda kanaler finns det inget som säger att ni inte kan skifta fokus och testa något nytt! Genom att analysera de tre punkterna nedan kan du och ditt företag hitta var era kunder finns och var ni kan publicera ert innehåll.
• Var finns din målgrupp?
• Vad har företaget för resurser?
• Vad ger den största möjliga effekten?