18 feb

Konceptet Reklamporten vidareutvecklat

Grafisk formgivning, Logotyp, Reklamporten, Trycksaker, Webbproduktion

Tjänster och produkter anpassade för nystartade och mindre företag

Ibland kan det kännas avancerat att vända sig till en traditionell reklambyrå när man ska starta eget eller har en begränsad budget. Detta har vi ändrat på!

Reklamporten är tjänster och produkter från reklambyrån Xtrovert Media avsedda för nystartade eller mindre företag som behöver en ny logotyp med en professionell grafisk profil samt grundläggande marknadsföringsmaterial som t.ex. broschyrer, foldrar, visitkort, en webbsida etc. Vi erbjuder tjänster och produkter speciellt anpassade för mindre och nystartade företag som vill signalera sin verksamhet och vision på ett professionellt sätt.

Grunden till allt är att först ha en professionellt framtagen logotyp samt en grafisk profil. Sedan är det lätt att ta fram marknadsföringsmaterial som trycksaker, visitkort, webbsida etc. med ett enhetligt och professionellt utseende.

Berätta vad du är intresserad av så får du ett fast pris på hela produktionen.

Läs mer här:
www.reklamporten.se

Har du nyligen startat eget?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips!

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Vad det gäller till exempel din logotyp, se den som ditt skyltfönster utåt. Självklart vill du att den ska signalera din verksamhet och din vision på ett rättvist sätt. Din logotyp är ditt företag. Kom ihåg att du ska trivas med den i många år framöver.

 

Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!

 


05 feb

Vår duktiga illustratör Tamara Kryvolap

Grafisk formgivning, Illustrationer & infografik

Unika illustrationer

Ofta kan man i sitt marknadsföringsmaterial använda royaltyfria illustrationer men det är naturligtvis mycket trevligare med unika illustrationer gjorda av en duktig illustratör speciellt framtagna för t.ex. din trycksak eller webbsida. Då vet du med dig också att illustrationen du använder inte dyker upp hos ett annat företag eller i ett annat sammanhang.

Vi på Xtrovert Media är väldigt stolta över vår illustratör Tamara Kryvolap. Hon har en personlig stil med illustrationer som man verkligen blir glad av, men samtidigt stor bredd och kan anpassa stilen så som man som beställare önskar. Tamara har lång erfarenhet och behärskar både traditionella tekniker och digitala illustrationer. I grunden har hon en 5-årig konstfacksutbildning samt en 4-årig bildlärarutbildning från universitetet i Kharkov.

Illustrationen ovan gjordes till vår egen tidning som marknadsförde konceptet Smartzine, fast pris på tidningsproduktion. Bilden var till en artikel som handlade om vikten av att ha blandade arbetsgrupper på företag och är en humoristisk parafras av da Vincis ”Nattvarden”.

Några exempel på Tamaras illustrationer

Illustrationen nedan är en illustration till Länsstyrelsen i Västra Götalands län som vi hade ramavtal med i fyra år. Bilden var till en folder som informerade om hur man motverkar övergödning.

Illustration i folder till Länstyrelsen om övergödning.

Illustrationerna nedan är exempel från Barnplantornas handbok ”Grattis du har blivit förälder”, en handbok i modern familjeintervention. Den ena bilden illustrerar vikten av att läsa för sina barn, den andra illustrerar ett moment i en hörselutredning.

Nedan är en illustration till ett bokomslag till den historiska verklighetsbaserade romanen ”Satans mörderska” som handlar om häxprocesserna i Sverige.

Nedan är en illustration till den ryska fastighetsbyrån Variant.

Tamara Kryvolap, illustratör:


20 jan

Logotyp och grafisk profil till Byggster

Grafisk formgivning, Logotyp

Logotyp och grafisk manual till Byggster

Nu är logotypen och den grafiska manualen klar som Ibrahim Tarlamisi vann till sitt företag Byggster. Xtrovert Media hade en tävling i höstas där förstapriset var ett s.k. Reklamporten-paket värt 12 000 kronor som vår AIL-praktikant Elin Elfström skulle utföra som ett eget projekt med handledning av oss. (AIL betyder arbetsintegrerat lärande och är en typ av företagsförlagd lärlingsutbildning på 20 veckor som man gör sista året på högskolan.)

I nära dialog med Ibrahim tog vi fram en logotyp med en kanske lite annorlunda idé. Vi tänkte oss leken som man ibland gör med sin tumstock när man viker den och formar lite olika figurer. Under ett möte med brainstorming blev tumstocken vikt till ett ”B” och detta var något som Ibrahim verkligen gillade. Vi valde sedan att vrida B:et 90 grader och lägga det över namnet, på detta sätt kan symbolen även tolkas som ett hustak eller en fackverkskonstruktion eller takstolar.

I den grafiska manualen finns instruktioner hur logotypen ska användas i olika sammanhang, färger och färgkoder (för tryck, webb, print etc.), typografiska rekommendationer, visitkort, kuvert, placering av logotyp på arbetskläder etc., samt en del rekommendationer hur Byggster bör utforma sin kommunikation med både presumtiva och befintliga kunder.

Behöver du ta fram en logotyp med tillhörande grafisk profil?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips!

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Se din logotyp som ditt skyltfönster utåt. Självklart vill du att den ska signalera din verksamhet och din vision på ett rättvist sätt. Din logotyp är ditt företag. Kom ihåg att du ska trivas med den i många år framöver.

 

Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!

 


13 jan

Webbsida för Haga HälsoCenter gjord av Xtrovert Media

Grafisk formgivning, Webbproduktion

Webbsidor och e-handelsbutiker är något vi ofta får frågor om. Oftast bygger vi dem i WordPress då detta är ett flexibelt och för kunden lätt utbyggbart system. I butikerna har vi använt det populära och kompetenta e-handelspluginet WooCommerce. Kunden kan sedan välja om den vill sköta underhåll och uppdateringar själv eller låta oss ta hand om detta i framtiden (något vi naturligtvis rekommenderar). Ofta är en bra kombination att kunden själv sköter enklare uppdateringar som blogginlägg och kalenderuppdateringar samt lägger upp produkter i e-handeln, medan vi sköter om uppdateringar av layout, bilder och text på själva webbsidan, uppdateringar av plugins, gör backuper etc.

Webbproduktion för Haga Hälsocenter

I mellandagarna publicerades Haga Hälsocenters nya webbsida. I och med att Haga Hud & Fot utvidgade sin verksamhet så bytte de samtidigt namn och grafisk profil (detta hjälpte vi till med för en månad sedan, se blogginlägget här), nu var det även dags för en ny och fräsch webbsida.

Haga HälsoCenters terapeuter arbetar inom ett flertal områden för att få dig att må bättre. De är specialister på medicinsk fotvård och massage samt erbjuder ansiktsbehandlingar och skönhetsvård. Det nya är att de numera också arbetar med modern kortvågslaser för behandling av ett flertal symtom, smärta, inflammationer etc., samt även kroppskonturering (fettreducering). Lasrarna de använder är FDA-godkända och kommer från Erchonia (, i Sverige är det Arch of Scandinavia som är generalagent för de medicintekniska lasrarna som finns både för humant och veterinärt bruk).

Webbsidan är som sig bör SSL-krypterad. Detta görs inte bara för säkerhetens skull utan även för att detta ger ett bättre SEO-resultat, Google m.fl. sökmotorer prioriterar SSL-krypterade sidor i sitt sökresultat.

Sidan har naturligtvis också en blogg-funktion för enkel publicering av nyheter, erbjudanden samt tips och råd.

Besök webbsidan Haga HälsoCenters webbsida här:
www.hagahalsocenter.se

Vi har även bland annat hjälpt till med nya sidor på Facebook och Instagram, besök Haga HälsoCenters Facebooksida här: 
www.facebook.com/hagahalsocenter/

Se Haga HälsoCenters webbsida!
Behöver du en ny webbsida och kanske har några frågor om webbproduktion?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips!

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!

03 jan

02 jan

Webbsida för Ability Asset Management gjord av Xtrovert Media

Webbproduktion

Webbsidor och e-handelsbutiker är något vi ofta får frågor om. Oftast bygger vi dem i WordPress då detta är ett flexibelt och för kunden lätt utbyggbart system. I butikerna har vi använt det populära och kompetenta e-handelspluginet WooCommerce. Kunden kan sedan välja om den vill sköta underhåll och uppdateringar själv eller låta oss ta hand om detta i framtiden (något vi naturligtvis rekommenderar). Ofta är en bra kombination att kunden själv sköter enklare uppdateringar som blogginlägg och kalenderuppdateringar samt lägger upp produkter i e-handeln, medan vi sköter om uppdateringar av layout, bilder och text på själva webbsidan, uppdateringar av plugins, gör backuper etc.

Webbproduktion för Ability Asset Management

AAM är en kund vi samarbetat med i många år. Vi har nyligen uppdaterat AAM:s grafiska profil något och har nu även producerat Abilitys nya webbsida samt tagit bilder på arbetsstyrkan samt kontoret i centrala Göteborg (fotograferat har Rizwan Wikholm och Bengt Karlsson gjort).

Ability Asset Management erbjuder en professionell och kvalificerad diskretionär kapitalförvaltning till ett begränsat antal placerare. Verksamheten präglas av stark passion, tillförsikt att hantera det stora ansvar som professionell kapitalförvaltning innebär, och ambitionen att bli en ledande kapitalförvaltare.

Webbsidan är som sig bör SSL-krypterad. Detta görs inte bara för säkerhetens skull utan även för att detta ger ett bättre SEO-resultat, Google m.fl. sökmotorer prioriterar SSL-krypterade sidor i sitt sökresultat.

Sidan har är också förberedd med en blogg-funktion för enkel publicering av nyheter samt tips och råd.

Besök webbsidan AAM:s här: www.aam.se

Se AAM:s webbsida!
Behöver du en ny webbsida och kanske har några frågor om webbproduktion?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips!

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!

Ability Asset Managements startsida: www.aam.se.

Se AAM:s webbsida!

02 jan

Världens fulaste färg?

Grafisk formgivning, Övrigt

Den här färgen röstades 2016 fram som världens fulaste färg.

Just den här brungröna färgen Pantone 448C bestämdes att användas till vissa länders varningstexter på cigarettpaket då fokusgruppen ansåg färgen stå för värdeord som “död”, “smuts” och “tjära”. Redan 2012 användes färgen på cigarettpaket i Australien.

Norska staten bestämde därför att alla snusdosor skulle ha denna färg, dock vände snusföretagen färgen till sin fördel och använde den i sin marknadsföring (man sydde till och med upp kostymer i den färgen).

Egentligen finns det ju inga “fula” färger utan vilken färg som helst kan bli populär eller modern med rätt marknadsföring, och 2018 fick snusdosorna istället ett designpris för att de var så snygga…

 



04 Dec

Logotyp till Haga HälsoCenter

Grafisk formgivning, Logotyp

Nytt namn, logotyp och profilfärger till Haga Hälsocenter

Haga Hud & Fot byter namn till Haga HälsoCenter och i samband med namnbytet fick vi på Xtrovert Media i uppdrag att ta fram en ny logotyp med tillhörande färger (en enkel grafisk profil). Resultatet blev en unik symbol med lokal anknytning till området Haga i Karlstad där hälsocentret ligger.

Vi tog fram en symbol som illustrerar stadsdelen Haga där Kanalallén ligger till vänster och Klarälven till höger. Symbolen binds ihop av Östra bron som skapar en bra helhet och en symbolik för framsteg. Färgerna vi valt är lätta och klara i hälsans tecken med blått och grönt i fokus. Typsnittet är uppdaterat och lättläst, en sans-serif som vi valt att placera ovanför symbolen på den primära loggan. På den sekundära varianten ligger den till höger om en mindre version av symbolen.

Just nu arbetar vi vidare med en ny webbsida och ny Facebooksida etc.

Behöver du ta fram en logotyp med tillhörande grafisk profil?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips!

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Se din logotyp som ditt skyltfönster utåt. Självklart vill du att den ska signalera din verksamhet och din vision på ett rättvist sätt. Din logotyp är ditt företag. Kom ihåg att du ska trivas med den i många år framöver.

 

Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!

19 Nov

Trycksaker till Arch of Scandinavia

Grafisk formgivning, Trycksaker

Tryckta bokmärken till Arch of Scandinavia

Nyligen tog vi fram två bokmärken med olika budskap för Arch of Scandinavia. De ska delas ut på mässor för att informera om deras behandlingar och kurser. Vi tog fram dubbelsidiga bokmärken för att de ville ha något annat än vanliga foldrar – trycksaker med mervärde och därav en längre livslängd.

Det ljusa bokmärket är till för att informera om Zerona Z6, en laser för fettreducering och kroppsskulptering på ett enkelt sätt. På baksidan har vi placerat mässerbjudanden på lasern och kurser. Det mörka bokmärket marknadsför de kurser och utbildningar som Arch of Scandinavia tillhandahåller, både för företag och privatpersoner. Baksidan av detta bokmärke innehåller en lista på kommande föreläsningar.

Behöver du ta fram tryckt marknadsföringsmaterial?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips!

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Det kan gälla t.ex. utformning och innehåll i dina trycksaker, vilken upplaga är optimal och kostnadseffektiv att trycka? Vi ger dig goda råd om en optimal och kostnadseffektiv upplaga, ska man välja digitalprint eller offsettryck etc.

 

Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!

18 Nov

Byggster AB – Vinnaren av en logotyp och grafisk profil från Xtrovert Media

Grafisk formgivning, Logotyp, Tävling, Trycksaker, Webbproduktion

Grattis till Byggster AB – vinnnare av vårt Reklamporten-paket innehållande bland annat logotyp och grafisk profil från Xtrovert Media.

Förstapriset i Xtrovert Medias quiz var en logotyp samt grafisk profil i form av en grafisk manual. Så vi gratulerar ägaren Ibrahim Tarlamisi till förstapriset, ett Reklamportenpaket värt 12 000 kronor exkl. moms.

Och ett stort tack till alla övriga tävlande! – Alla övriga som medverkat i tävlingen får 20 % rabatt på ett Reklamportenpaket och 10 % rabatt på våra övriga tjänster!
(Kan nyttjas fram till den 31 december 2019.)

Vill du veta mer om våra Reklamporten-paket läs här: www.reklamporten.se.