20 jan

Logotyp och grafisk profil till Byggster

Grafisk formgivning, Logotyp

Logotyp och grafisk manual till Byggster

Nu är logotypen och den grafiska manualen klar som Ibrahim Tarlamisi vann till sitt företag Byggster. Xtrovert Media hade en tävling i höstas där förstapriset var ett s.k. Reklamporten-paket värt 12 000 kronor som vår AIL-praktikant Elin Elfström skulle utföra som ett eget projekt med handledning av oss. (AIL betyder arbetsintegrerat lärande och är en typ av företagsförlagd lärlingsutbildning på 20 veckor som man gör sista året på högskolan.)

I nära dialog med Ibrahim tog vi fram en logotyp med en kanske lite annorlunda idé. Vi tänkte oss leken som man ibland gör med sin tumstock när man viker den och formar lite olika figurer. Under ett möte med brainstorming blev tumstocken vikt till ett ”B” och detta var något som Ibrahim verkligen gillade. Vi valde sedan att vrida B:et 90 grader och lägga det över namnet, på detta sätt kan symbolen även tolkas som ett hustak eller en fackverkskonstruktion eller takstolar.

I den grafiska manualen finns instruktioner hur logotypen ska användas i olika sammanhang, färger och färgkoder (för tryck, webb, print etc.), typografiska rekommendationer, visitkort, kuvert, placering av logotyp på arbetskläder etc., samt en del rekommendationer hur Byggster bör utforma sin kommunikation med både presumtiva och befintliga kunder.

Behöver du ta fram en logotyp med tillhörande grafisk profil?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips!

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Se din logotyp som ditt skyltfönster utåt. Självklart vill du att den ska signalera din verksamhet och din vision på ett rättvist sätt. Din logotyp är ditt företag. Kom ihåg att du ska trivas med den i många år framöver.

 

Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!

 


13 jan

Webbsida för Haga HälsoCenter gjord av Xtrovert Media

Grafisk formgivning, Webbproduktion

Webbsidor och e-handelsbutiker är något vi ofta får frågor om. Oftast bygger vi dem i WordPress då detta är ett flexibelt och för kunden lätt utbyggbart system. I butikerna har vi använt det populära och kompetenta e-handelspluginet WooCommerce. Kunden kan sedan välja om den vill sköta underhåll och uppdateringar själv eller låta oss ta hand om detta i framtiden (något vi naturligtvis rekommenderar). Ofta är en bra kombination att kunden själv sköter enklare uppdateringar som blogginlägg och kalenderuppdateringar samt lägger upp produkter i e-handeln, medan vi sköter om uppdateringar av layout, bilder och text på själva webbsidan, uppdateringar av plugins, gör backuper etc.

Webbproduktion för Haga Hälsocenter

I mellandagarna publicerades Haga Hälsocenters nya webbsida. I och med att Haga Hud & Fot utvidgade sin verksamhet så bytte de samtidigt namn och grafisk profil (detta hjälpte vi till med för en månad sedan, se blogginlägget här), nu var det även dags för en ny och fräsch webbsida.

Haga HälsoCenters terapeuter arbetar inom ett flertal områden för att få dig att må bättre. De är specialister på medicinsk fotvård och massage samt erbjuder ansiktsbehandlingar och skönhetsvård. Det nya är att de numera också arbetar med modern kortvågslaser för behandling av ett flertal symtom, smärta, inflammationer etc., samt även kroppskonturering (fettreducering). Lasrarna de använder är FDA-godkända och kommer från Erchonia (, i Sverige är det Arch of Scandinavia som är generalagent för de medicintekniska lasrarna som finns både för humant och veterinärt bruk).

Webbsidan är som sig bör SSL-krypterad. Detta görs inte bara för säkerhetens skull utan även för att detta ger ett bättre SEO-resultat, Google m.fl. sökmotorer prioriterar SSL-krypterade sidor i sitt sökresultat.

Sidan har naturligtvis också en blogg-funktion för enkel publicering av nyheter, erbjudanden samt tips och råd.

Besök webbsidan Haga HälsoCenters webbsida här:
www.hagahalsocenter.se

Vi har även bland annat hjälpt till med nya sidor på Facebook och Instagram, besök Haga HälsoCenters Facebooksida här: 
www.facebook.com/hagahalsocenter/

Se Haga HälsoCenters webbsida!
Behöver du en ny webbsida och kanske har några frågor om webbproduktion?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips!

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!

03 jan

02 jan

Webbsida för Ability Asset Management gjord av Xtrovert Media

Webbproduktion

Webbsidor och e-handelsbutiker är något vi ofta får frågor om. Oftast bygger vi dem i WordPress då detta är ett flexibelt och för kunden lätt utbyggbart system. I butikerna har vi använt det populära och kompetenta e-handelspluginet WooCommerce. Kunden kan sedan välja om den vill sköta underhåll och uppdateringar själv eller låta oss ta hand om detta i framtiden (något vi naturligtvis rekommenderar). Ofta är en bra kombination att kunden själv sköter enklare uppdateringar som blogginlägg och kalenderuppdateringar samt lägger upp produkter i e-handeln, medan vi sköter om uppdateringar av layout, bilder och text på själva webbsidan, uppdateringar av plugins, gör backuper etc.

Webbproduktion för Ability Asset Management

AAM är en kund vi samarbetat med i många år. Vi har nyligen uppdaterat AAM:s grafiska profil något och har nu även producerat Abilitys nya webbsida samt tagit bilder på arbetsstyrkan samt kontoret i centrala Göteborg (fotograferat har Rizwan Wikholm och Bengt Karlsson gjort).

Ability Asset Management erbjuder en professionell och kvalificerad diskretionär kapitalförvaltning till ett begränsat antal placerare. Verksamheten präglas av stark passion, tillförsikt att hantera det stora ansvar som professionell kapitalförvaltning innebär, och ambitionen att bli en ledande kapitalförvaltare.

Webbsidan är som sig bör SSL-krypterad. Detta görs inte bara för säkerhetens skull utan även för att detta ger ett bättre SEO-resultat, Google m.fl. sökmotorer prioriterar SSL-krypterade sidor i sitt sökresultat.

Sidan har är också förberedd med en blogg-funktion för enkel publicering av nyheter samt tips och råd.

Besök webbsidan AAM:s här: www.aam.se

Logotyp AAM
Se AAM:s webbsida!
Behöver du en ny webbsida och kanske har några frågor om webbproduktion?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips!

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!
Webbproduktion av Xtrovert Media Reklambyrå. Ny webbsida till AAM (Ability Asset Management).

Ability Asset Managements startsida: www.aam.se.

Se AAM:s webbsida!

02 jan

Världens fulaste färg?

Grafisk formgivning, Övrigt

Den här färgen röstades 2016 fram som världens fulaste färg.

Just den här brungröna färgen Pantone 448C bestämdes att användas till vissa länders varningstexter på cigarettpaket då fokusgruppen ansåg färgen stå för värdeord som “död”, “smuts” och “tjära”. Redan 2012 användes färgen på cigarettpaket i Australien.

Norska staten bestämde därför att alla snusdosor skulle ha denna färg, dock vände snusföretagen färgen till sin fördel och använde den i sin marknadsföring (man sydde till och med upp kostymer i den färgen).

Egentligen finns det ju inga “fula” färger utan vilken färg som helst kan bli populär eller modern med rätt marknadsföring, och 2018 fick snusdosorna istället ett designpris för att de var så snygga…

 



04 Dec

Logotyp till Haga HälsoCenter

Grafisk formgivning, Logotyp

Nytt namn, logotyp och profilfärger till Haga Hälsocenter

Haga Hud & Fot byter namn till Haga HälsoCenter och i samband med namnbytet fick vi på Xtrovert Media i uppdrag att ta fram en ny logotyp med tillhörande färger (en enkel grafisk profil). Resultatet blev en unik symbol med lokal anknytning till området Haga i Karlstad där hälsocentret ligger.

Vi tog fram en symbol som illustrerar stadsdelen Haga där Kanalallén ligger till vänster och Klarälven till höger. Symbolen binds ihop av Östra bron som skapar en bra helhet och en symbolik för framsteg. Färgerna vi valt är lätta och klara i hälsans tecken med blått och grönt i fokus. Typsnittet är uppdaterat och lättläst, en sans-serif som vi valt att placera ovanför symbolen på den primära loggan. På den sekundära varianten ligger den till höger om en mindre version av symbolen.

Just nu arbetar vi vidare med en ny webbsida och ny Facebooksida etc.

Behöver du ta fram en logotyp med tillhörande grafisk profil?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips!

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Se din logotyp som ditt skyltfönster utåt. Självklart vill du att den ska signalera din verksamhet och din vision på ett rättvist sätt. Din logotyp är ditt företag. Kom ihåg att du ska trivas med den i många år framöver.

 

Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!

19 Nov

Trycksaker till Arch of Scandinavia

Grafisk formgivning, Trycksaker

Tryckta bokmärken till Arch of Scandinavia

Nyligen tog vi fram två bokmärken med olika budskap för Arch of Scandinavia. De ska delas ut på mässor för att informera om deras behandlingar och kurser. Vi tog fram dubbelsidiga bokmärken för att de ville ha något annat än vanliga foldrar – trycksaker med mervärde och därav en längre livslängd.

Det ljusa bokmärket är till för att informera om Zerona Z6, en laser för fettreducering och kroppsskulptering på ett enkelt sätt. På baksidan har vi placerat mässerbjudanden på lasern och kurser. Det mörka bokmärket marknadsför de kurser och utbildningar som Arch of Scandinavia tillhandahåller, både för företag och privatpersoner. Baksidan av detta bokmärke innehåller en lista på kommande föreläsningar.

Behöver du ta fram tryckt marknadsföringsmaterial?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips!

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Det kan gälla t.ex. utformning och innehåll i dina trycksaker, vilken upplaga är optimal och kostnadseffektiv att trycka? Vi ger dig goda råd om en optimal och kostnadseffektiv upplaga, ska man välja digitalprint eller offsettryck etc.

 

Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!

18 Nov

Byggster AB – Vinnaren av en logotyp och grafisk profil från Xtrovert Media

Grafisk formgivning, Logotyp, Tävling, Trycksaker, Webbproduktion

Grattis till Byggster AB – vinnnare av vårt Reklamporten-paket innehållande bland annat logotyp och grafisk profil från Xtrovert Media.

Förstapriset i Xtrovert Medias quiz var en logotyp samt grafisk profil i form av en grafisk manual. Så vi gratulerar ägaren Ibrahim Tarlamisi till förstapriset, ett Reklamportenpaket värt 12 000 kronor exkl. moms.

Och ett stort tack till alla övriga tävlande! – Alla övriga som medverkat i tävlingen får 20 % rabatt på ett Reklamportenpaket och 10 % rabatt på våra övriga tjänster!
(Kan nyttjas fram till den 31 december 2019.)

Vill du veta mer om våra Reklamporten-paket läs här: www.reklamporten.se.


21 okt

Tävling – vinn en logotyp och grafisk profil till ditt företag

Erbjudande, Grafisk formgivning, Logotyp, Tävling

Nu har du chansen att vinna en gratis logotyp och grafisk profil – unikt utformade för dig!

Gör vårt quiz bestående av 10 frågor i olika ämnen och tävla om en logotyp och grafisk profil utan kostnad.

Logotypen och den grafiska profilen kommer att utformas av vår duktiga AIL-praktikant Elin Elfström. AIL betyder arbetsintegrerat lärande och är en typ av företagsförlagd lärlingsutbildning på 20 veckor som man gör sista året på högskolan.

Elin går utbildningen Digitala Medier på Högskolan i Väst i Trollhättan. Nu har Elin ungefär hälften kvar av sin praktik som grafisk formgivare och tanken är att hon nu ska hålla i detta som ett eget projekt under handledning av Xtrovert Medias erfarna formgivare.

Vad vi erbjuder i vinst är ett så kallat Reklamporten-paket. Främst riktar sig Reklamporten-konceptet till nystartade eller mindre företag och organisationer, men alla kan använda sig av konceptet oavsett storlek på företaget eller antal verksamma år.

 

Reklamporten – logotyp och grafisk profil till nystartade småföretag

Läs mer om Reklamporten här!

Läs mer här om varför det är så viktigt att ha en logotyp och en utarbetad grafisk profil!

 

Gör så här:

A. Lös quizet nedan (10 frågor om diverse olika ämnen).

B. Berätta lite om ditt företag och motivera varför du vill vinna ett Reklamportenpaket!

C. Gilla eller följ oss i valfritt socialt media: Facebook, Twitter, Instagram eller LinkedIn.

Vem vinner?

Den som har flest antal rätt, följer oss i valfritt socialt media samt skriver en kort motivering som gör att vi tror att uppdraget blir ett roligt och intressant projekt för Elin. (Om du inte fick alla rätt kan man svara på quizet flera gånger…)

Vinster:

• Första pris: ett Reklamportenpaket (logotyp och grafisk profil) värt 12 000 kronor exkl. moms. Arbetet utförs mellan den 11 november och den 20 december.

• Alla övriga som medverkar i tävlingen får 20 % rabatt på ett Reklamportenpaket och 10 % rabatt på våra övriga tjänster!
(Kan nyttjas fram till den 31 december 2019.)

• Tävlingen avslutas den 5 november och vinnaren utses den 6 november 2019. Tävlingen/erbjudandet gäller endast nya kunder.

Integritet

Dina personuppgifter behandlas konfidentiellt, i enlighet med GDPR, och kommer naturligtvis inte att distribueras vidare till tredje part.
Se vår integritetspolicy här.

Elin Elfström, grafisk formgivare från Högskolan väst i Trollhättan.

 

Välkommen till Xtrovert Medias quiz:

"Vinn logotyp och grafisk profil"

1.

I vilken stad ligger denna byggnad?

2.

Vad heter skådespelerskan?

3.

Vem anses vara tryckkonstens fader?

4.

Att vara utåtriktad kan uttryckas med ett specifikt ord, vilket?


Bli extrovert och färgstark med Xtrovert Media, reklambyrå i Göteborg. En timmes fri konsultation!

5.

Varför ska du alltid ha ett original på din logotyp i vektorformat (eps eller AI) och inte bara i pixelformat (som jpg, png eller gif)?


6.

Vilken känd svensk idrottsman och världsmästare gav upphov till en ny läskedryck med apelsinsmak?

7.

Vilka tre artister har smeknamn som förknippas med kungliga titlar?

8.

Vilka tryckmetoder är de bäst lämpade för att ta fram ditt marknadsföringsmaterial?

9.

Från vilket land är följande flagga?

10.

Om du blir sugen på en öl i Norge, vad ska du absolut inte be bartendern om?

11.

Nu ska du bara fylla i en motivering också varför du vill vinna en logotyp och en grafisk profil. Berätta gärna lite om ditt företag också eller skriv din www-adress om du har en webbsida.

För att visa att du inte är en robot, skriv av texten ovan. Skriv av noggrant, får du inget svar om hur många poäng du fått på quizen har du svarat fel på just denna fråga och har blivit klassad som en spamrobot.
Namn:
Företag/organisation:
Telefon/mobil:
E-post:

04 okt

En timmes fri konsultation!

Butiksmaterial, Copywriting, Erbjudande, Filmproduktion, Fotografering, Grafisk formgivning, Informationsproduktion, Logotyp, Mässmaterial, Övrigt, Tidningsproduktion, Trycksaker, Webbproduktion

REKLAMBYRÅTJÄNSTER & MARKNADSFÖRING:

VI KAN GÖRA DET!

Kontakten med oss räcker – vi löser alla typer av profileringsuppdrag!

 

• Behöver du hjälp med din marknadsföring eller funderar du på att ta fram en trycksak?

• Du kanske behöver en ny webbsida eller ska ställa ut på en mässa?

• Undrar du över vad en reklambyrå kan hjälpa dig med?

Oavsett vad du undrar över så erbjuder vi nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd.

Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborg med omnejd. Om ni inte befinner er i Västsverige kan vi naturligtvis även ha ett Skype- eller telefonmöte.

Kontakta oss via telefon 031-82 51 51 eller E-post, så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!

Mer kontaktinformation här!

 

Xtrovert Media

Den färgstarka reklambyrån som gör er extroverta!En timmes fri konsultation.https://www.xtrovertmedia.se/en-timmes-fri-konsultation/

Publicerat av Xtrovert Media Reklambyrå Måndag 7 oktober 2019