22 mar

Medicinteknisk broschyr till Arch of Scandinavia

Copywriting, Grafisk formgivning, Trycksaker

Den senaste tiden har vi lagt upp en del webbsidor här i bloggen, men tryckt material är fortfarande kanske den största delen av vår verksamhet. Det centrala i vår verksamhet är grafisk formgivning och innehåll, oavsett om det gäller en webbsida, trycksaker eller t.ex. en mässmonter.

Arch of Scandinavia

För Arch of Scandinavia med dotterbolag gör vi en mängd olika saker, ofta medicintekniskt marknadsförings- och informationsmaterial. Det kan vara t.ex. broschyrer, foldrar och produktblad till kliniker och återförsäljare , men även mäss- och montermaterial.

Broschyr för Zerona Z6

Här är ett exempel, en 8-sidig informations-/marknadsföringsbroschyr för en medicinsk laser. Zerona Z6 är en FDA-godkänd icke-invasiv laser för smärtfri fettreducering och kroppskonturering.

Behöver du ta fram tryckt marknadsföringsmaterial?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Det kan gälla t.ex. utformning och innehåll i dina trycksaker, vilken upplaga är optimal och kostnadseffektiv att trycka? Vi ger dig goda råd om en optimal och kostnadseffektiv upplaga, ska man välja digitalprint eller offsettryck etc.

 

Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!
8-sidig broschyr framtagen av Xtrovert Media Reklambyrå för marknadsföring av medicintekniska lasrar.

21 mar

Webbsida och grafisk profil för Modern Retorik gjord av Xtrovert Media

Grafisk formgivning, Logotyp, Webbproduktion

Webbsidor och e-handelsbutiker är något vi ofta får frågan om. Oftast bygger vi dem i WordPress då detta är ett flexibelt och för kunden lätt utbyggbart system. I butikerna har vi använt det populära och kompetenta e-handelspluginet WooCommerce. Kunden kan sedan välja om den vill sköta underhåll och uppdateringar själv eller låta oss ta hand om detta i framtiden (något vi naturligtvis rekommenderar). Ofta är en bra kombination att kunden själv sköter enklare uppdateringar som blogginlägg och kalenderuppdateringar samt lägger upp produkter i e-handeln, medan vi sköter om uppdateringar av layout, bilder och text på själva webbsidan, uppdateringar av plugins, gör backuper etc.

Modern Retorik

En av de senaste webbsidorna vi gjort är denna till Modern Retorik som är ett koncept under Kronkvist Kommunikation AB. Det som erbjuds är “skräddarsydda” kurser, föreläsningar och coaching inom ledarskap, presentationsteknik, retorik och kommunikation. Kurserna är riktade mot olika målgrupper som t.ex. chefer och säljare. Som VD:n Jan Kronkvist själv uttrycker det: “Vi brinner för att stärka chefer, ledare och medarbetare i yrkeslivet genom att lära dem kommunicera bättre med hjälp av modern retorik.”

Webbsidan är som sig bör SSL-krypterad. Detta görs inte bara för säkerhetens skull utan även för att detta ger ett bättre SEO-resultat, Google m.fl. sökmotorer prioriterar SSL-krypterade sidor i sitt sökresultat.

Sidan har naturligtvis också en blogg-funktion för enkel publicering av nyheter samt tips och råd inom t.ex. presentationsteknik och retorik.

Besök webbsidan Modern Retorik här: www.modernretorik.se

Se Modern Retoriks webbsida!

Logotyp och grafisk profil

Förutom webbsidan har vi även tagit fram en grafisk profil till Modern Retorik.

En version av logotyperna till Modern Retorik, Kronkvist Kommunikation AB.
Behöver du en ny webbsida och kanske har några frågor om webbproduktion?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips!

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!

04 mar

Animerad reklamfilm, logotyp och grafisk produktion till Adnavem

Filmproduktion, Grafisk formgivning, Informationsproduktion, Logotyp, Mässmaterial, Trycksaker

Hösten och vintern 2018 var en hektisk period med många uppdrag och även nya kunder, så vi har kommit lite efter med att berätta om vad som händer på Xtrovert Media Reklambyrå här i bloggen. Så nu lägger vi upp lite blandade saker som vi producerat under andra hälften av 2018.

Adnavem AB

Adnavem är ett företag som har utvecklat en unik marknadsplats för företag som har behov av containerfrakter. Köpare och säljare kopplas samman utan onödiga mellanhänder och kunden får sitt gods skeppat från dörr till dörr med full transparens. På Adnavem får transportköparen möjlighet att söka efter bästa pris och själva välja bland de bästa logistikleverantörerna samt får full koll på var godset befinner sig i kedjan.

Logotyp och grafisk profil

Vi inledde vårt arbete med Adnavem i början av 2018 med att ta fram en logotyp samt en grafisk manual som efterhand har fyllts på under året. Förutom logotyp till företaget gjorde vi även en variant till själva portalen, Adnavem Marketplace.

Grafisk produktion och trycksaker

Under året fortsatte vi sedan med att ta fram en hel del olika trycksaker. Allt ifrån visitkort till presentationsmaterial som foldrar, broschyrer, rapporter och även en del mässmaterial som rollups. Till materialet har vi även tagit fram illustrationer och piktogram.

Animerad reklamfilm

Vidare fick vi uppdraget att ta fram en kort engelskspråkig presentationsfilm som förklarar konceptet på ett enkelt sätt med hjälp av animationer/illustrationer samt en brittisktalande speaker.

Animerad reklamfilm till Adnavem.

Se Adnavems webbsida!

Huvudlogotypen

Exempel på några trycksaker, broschyrer och foldrar (framsidor).

En av rolluperna.


19 okt

Webbsida och logotyp för Floreas Bygg & Förvaltning gjord av Xtrovert Media

Grafisk formgivning, Logotyp, Webbproduktion

Webbsidor och e-handelsbutiker är något vi ofta får frågan om. Oftast bygger vi dem i WordPress då detta är ett flexibelt och för kunden lätt utbyggbart system. I butikerna har vi använt det populära och kompetenta e-handelspluginet WooCommerce.

Floreas Bygg & Förvaltning

En av de senaste webbsidorna vi gjort är denna till Floreas Bygg & Förvaltning som drivs av Stellan Werner och är ett företag under Floreas of Sweden AB. Företaget utför allt från projektering, renoveringar, ombyggnationer samt mindre nybyggnationer till förvaltning, fastighetsservice, inre samt yttre skötsel. Webbsidan kommer att byggas på efterhand med bland annat fler referensuppdrag, den innehåller även en bloggfunktion där Floreas kan uppdatera med information om pågående projekt. Senare kommer även en funktion att byggas in för felanmälan vid fastighetsservice.

Besök Floreas webbsida här: www.floreas.se

Logotyp och grafisk profil

Förutom webbsidan har vi även tagit fram en ny logotyp och en enkel grafisk profil till Floreas Bygg & Förvaltning, inspirerad av den gamla logotypen till Floreas of Sweden AB.

Övrigt

I samband med den grafiska profilen har vi även gjort saker som visitkort, brevpapper, skyltar/anslag, tryck till arbetskläder etc.

Behöver du en ny webbsida och kanske har några frågor om webbproduktion?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips!

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!
Se Floreas webbsida!

Exempel på en av Floreas Bygg & Förvaltnings referenssidor.


10 okt

Grafisk profil och e-handel för Human Recharge

Grafisk formgivning, Logotyp, Webbproduktion

Human Recharge

Under 2018 fick vi förmånen att bygga både den grafiska profilen och en e-handel för det nydanande konceptet Human Recharge. Human Recharge är samlingsplatsen för produkter som får oss som människor att prestera bättre, fungera optimalt och rehabilitera snabbare.

Woocommerce

E-handeln byggdes såklart i WooCommerce där vi har många års erfarenhet. Den smidiga integrationen till WordPress samt att det för kunden sedan är mycket enkelt att fortsätta uppdatera sidan och e-handeln på egen hand gör valet av plattform enkelt. Som betalningstjänst valdes Klarna.

Nyfiken på Human Recharge?

För dig som är nyfiken på Human Recharge så kan vi rekommendera att besöka humanrecharge.com för att läsa mer.


15 jun

Vi anställer Robin Utbult på heltid!

Övrigt

Välkommen Robin!

Många av våra kunder har redan träffat på Robin Utbult i olika sammanhang och han har sedan ett par år varit en viktig kugge i Xtrovert Media-gruppen. Äntligen har vi nu möjligheten att ha Robin hos oss på heltid och det är vi oerhört glada och stolta över! Robin som förutom sin oerhörda känsla för färg och form även har ett gediget musikintresse med spelningar världen över, kommer att finnas på plats från och med september. Stort välkommen Robin!

Lite mer Robin, lite mindre Jens.

Samtidigt som Robin kommer på plats, så kommer Jens att ta över Robins plats i Xtrovert Media-gruppen. Detta innebär att Jens inte längre kommer vara tillgänglig i det dagliga arbetet på kontoret men finnas till hands som resurs även framledes. Jens kommer under hösten istället att arbeta i ett projekt med fokus på sociala frågor.

Som Jens själv säger: ”Det känns otroligt bra att jag fått möjligheten att finnas kvar i gruppen vilket hela tiden varit mitt mål. Det är med stolthet jag ser tillbaka på alla de stora förändringar vi varit med och drivit igenom med projekt inom bland annat medicinteknik, social hållbarhet och folkhälsa. Allt genom gediget hårt arbete och bra teamwork.”

Vi är övertygade om att Xtrovert Media ackompanjerad av Robins kunskaper och energi kommer hjälpa våra kunder att fortsatt driva utvecklingen framåt! Mer information om Robin kommer lite längre fram.

 


23 apr

Informationsproduktion och infografik

Grafisk formgivning, Informationsproduktion

Något som vi ofta gör är ren informationsproduktion, exempelvis statistik, tabeller och diagram. Naturligtvis ska även sådana saker vara formgivna efter kundens grafiska profil. Att bara köra på standarddiagram från Excel är inte okej, utan även här gäller det att ha korrekta färger och fonter, dessutom måste man göra riktiga tryckbara original av dem. Excel och Word blir det inga tryckfiler av…

Här är exempel på infografik som vi precis gjort för Barnplantorna (Riksförbundet för Barn med Cochleaimplantat och Barn med Hörapparat). Inom kort ska infografiken också publiceras i Barnplantornas tidning Barnplantabladet.

Se här: www.barnplantorna.se/horselteknik/statistik/

Mer information om varför just denna statistik publiceras kan du läsa här:
www.barnplantorna.se/farre-far-cochleaimplantat-i-sverige-trots-att-behandlingen-ar-en-besparing-for-samhallet/

 


15 feb

Grafisk profil för Arch of Scandinavia

Grafisk formgivning, Logotyp

I höstas fick vi uppdraget att göra en logotyp och tillhörande grafisk profil åt företaget Arch of Scandinavia och ett av deras dotterbolag Laserinstitutet. Bolag som satsar på banbrytande teknik för att optimera människor i både deras vardag och rehabilitering.

Grafisk profil

Vi på Xtrovert Media pratar ofta om vikten av att ha en grafisk profil för företaget/organisationen. Om du vill läsa mer om grafiska profiler och hur vi arbetar med dessa så gör du det här.

För oss på Xtrovert Media är uppdraget ett bra kvitto på vår ställning som en av de ledande byråerna inom medicinteknisk bransch och vi hälsar Arch of Scandinavia och Laserinstitutet varmt välkomna!

Logotyper_arch_laserinstitutet


02 aug

Säkrare webbsida med SSL

Övrigt, Webbproduktion

Varför är det så viktigt med ett SSL-certifikat?

Med vanliga hemsidor (http://…) kan trafiken mellan besökare och hemsidan avlyssnas av utomstående. Men med ett SSL-certifikat (htts://…) krypteras trafiken mellan besökare och hemsidan, vilket omöjliggör insyn från tredje part. Det är en garanti och en säkerhet för både innehavare av hemsidor samt dess besökare och kunder.

En säker hemsida är även bättre om man ser till Google och sökmotoroptimering. Säkra hemsidor premieras i sökresultatet hos Google och i Googles webbläsare Chrome markeras osäkra hemsidor med ett rött kryss i adressfältet. Google värnar verkligen om säkra hemsidor.

Som återförsäljare till FS Data vill vi på Xtrovert Media berätta att FS Data nu erbjuder kostnadsfritt SSL-stöd, för sina webbhotellskunder på Linuxplattform! Som första webbhotell i Sverige har de aktiverat unika SSL-certifikat för över 30 000 domännamn.

Läs mer på FS Datas blogg! 

Vill du ha hjälp med att implementera detta på en webbsida som vi byggt och som ligger hos FS Data så tag kontakt med oss på Xtrovert Media. På alla nya webbsidor vi bygger implementerar vi naturligtvis SSL-certifikat från början på er webbsida eller E-handel.

Sedan vill vi gärna påminna om våra kurser i WordPress och WooCommerce speciellt anpassade för företagare som vill bygga och underhålla sin egen webbsida. Läs mer här!

 

 


29 jun

Intensivkurser i WordPress och WooCommerce för företagare

Grafisk formgivning, Kursverksamhet, Webbproduktion

Behöver du en ny webbsida till företaget eller du kanske vill starta en e-handel/webbutik? Vill du lära dig att bygga den från grunden och sedan administrera och uppdatera den själv?

Fördelen med att gå en kurs på en reklambyrå är att vi ger dig helheten, inte bara det rent tekniska. Du får även lära dig grunderna i layout, typografi och bildtänk. Innehåll, struktur, texter, SEO och hur du ska presentera ditt företag på bästa sätt. Vi kommer alltså att sätta ditt företag i fokus och hur du marknadsför det vid skapandet av din webbsida.

För att du ska kunna tillgodogöra dig kurserna på allra bästa sätt kör vi heldagar med små klasser!

Läs mer och gör en intresseanmälan till höstens kurser på nedanstående länk! Välkommen!

www.xtrovertmedia.se/kurs