15 Dec

Är din superkraft att sälja?

Lediga tjänster, Strategisk kommunikation

Vi söker en ambitiös B2B-säljare!

Är du en positiv, modig och nyfiken person som vågar vara konsultativ och agera på möjligheten att slutföra en affär? Är din superkraft att sälja? Vi på Xtrovert Media söker dig som vill arbeta som B2B-säljare på en mindre reklambyrå, med ett nätverk bestående av kompetenta kreatörer och marknadsförare.

I rollen som säljare blir din främsta uppgift att hämta, driva och utveckla affärer. Den största delen av ditt arbete kommer att bestå av nyförsäljning och du förväntas själv kunna skapa ingångar till nya spännande kunder och bygga långsiktiga relationer. Dina arbetsverktyg är främst telefon och dator och du bör ha en god kommunikationsförmåga såväl i tal som i skrift, både på svenska och engelska. Du kommer att arbeta i nära samarbete med erfarna personer inom marknadsföring och reklamproduktion och det är därför en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av den grafiska branschen, reklambyråverksamhet, eventbranschen eller liknande.

Som säljare på Xtrovert Media har du den första kontakten med beslutsfattare inom olika företag, både större och mindre. Till en början kommer en stor del av ditt arbete bestå av ren mötesbokning med potentiella kunder. Med tiden kommer du tillsammans med oss få chansen att träffa kunder och utforska vilka behov som vi kan hjälpa till med. Beroende på kundens behov tar vi tillsammans fram erbjudanden som passar på både kort och lång sikt. När du blivit mer van och kan våra tjänster och produkter bättre är tanken att du ska hålla i kundrelationerna själv och ta en roll som Account Manager.

För dig som har superkraften att sälja erbjuder vi en arbetsplats med högt i tak och arbetsglädje! På vårt kontor i Linnéstaden kommer du ha en stor frihet att utveckla ditt arbetssätt i hur du prospekterar nya marknader och kunder genom att komma med egna förslag på hur arbetet kan utvecklas framåt.

Är du vår nya säljare? Då vill vi mer än gärna höra mer om både dig och dina kompetenser!

Lön:

Initialt är lönen provisionsbaserad, men provisionen är hög och utan tak. Du får även en fast ersättning för varje bokat möte oavsett om mötet leder till affär eller ej. Provisionen är i två nivåer beroende på om du efter ditt sälj håller i projektledning eller ej. Provisionen består av vinstdelning på de intäkter kunden genererar de kommande tre månaderna från första fakturan, vid förnyat sälj till kunden i fråga förlängs vinstdelningsperioden. (I förlängningen när vi ser hur stor del av projektledningen du tar med befintliga kunder kan vi diskutera ett annat upplägg med fast lön + provision.)

Arbetstid/Varaktighet:

Dina arbetstider är inte förlagda enligt ett strikt schema, men vi vill att du är på kontoret minst halvtid mellan klockan 8 och 17. Om du arbetar deltid eller heltid är upp till dig, tjänsten är alltså möjlig att kombinera med studier eller annat deltidsjobb.

Kontaktpersoner:

Frågor om tjänsten kan ställas till Bengt Karlsson, tel: 031-82 51 51, e-post: bengt@xtrovertmedia.se.

Ansökan:

Skicka personligt brev och CV i Word- eller pdf-format till jobb@xtrovertmedia.se.

Vi vill ha din ansökan senast den 30 december 2021.


10 Dec

Artikel: Content Marketing, del II

Artikel, Content Marketing, Copywriting, Digital marknadsföring, Strategisk kommunikation

Att utforma bra innehåll

Ett intresseväckande innehåll kan öppna dörren för nya möjligheter att interagera med dina kunder och få en större förståelse för vad de vill läsa om. Men exakt vad är det som skapar intresse och får någon att vilja läsa vidare? I denna artikel ligger fokuset på just det – att utforma bra innehåll.

Nu sitter du vid skrivbordet med din innehållsstrategi. Vid det här laget vet du dessutom vilken målgrupp du har och vilka utmaningar, intressen och frågor som berör dem. Vad händer nu? Jo, det är dags att börja producera själva innehållet. Men det finns ett antal saker som kan vara bra att tänka på innan fingrarna börjar fara över tangentbordet.

Tonalitet

Det första du borde börja fundera över är vad för tonalitet (tone of voice) och språk du vill ha i ditt innehåll. Att ha sin egen tonalitet kan hjälpa företaget att sticka ut bland mängden men bidrar också till att stärka varumärket i sin helhet. Detta hänger i sin tur ihop med Content Marketing, som vi nämnde i det förra avsnittet. Ställ dig frågan ”vilka är vi?” och oftast kan det svaret vara en bra första guide.

Att ta fram en unik tonalitet för ditt företag kan innefatta en mängd olika saker. Du kan bland annat utgå från företagets värderingar och visioner, tidigare material eller vad dina kunder har för bild av ditt företag. Du kan också kika på hur dina konkurrenter uttrycker sig i sitt innehåll. Ett tips är att producera innehåll i flera kanaler och i flera olika format. De digitala och analoga kanalerna kan nämligen skilja sig åt och på så sätt även utformningen av tonalitet. Ha i åtanke att många saker även liknar varandra. Här följer några exempel på saker som kan påverka tonaliteten i olika typer av kanaler.

Digitala kanaler – verktyg för att påverka tonaliteten

• Formellt/informellt språk
• Aktiv/passiv kommunikation
• Ordval
• Emojis
• Användandet av Call to Action
• Brand/community hashtags

Analoga kanaler – verktyg för att påverka tonaliteten

• Formellt eller informellt språk
• Aktiv eller passiv kommunikation
• Korrekt språk och grammatik
• Korrekt meningsbyggnad
• Korrekt användning av skiljetecken

Segmentera ditt innehåll

När du ska producera innehåll, finns det flera vägar som du kan ta. Det som är mest lämpligt är att dela upp ditt innehåll i kategorier. På detta sätt segmenterar du innehållet och kunden kan själv välja vad som intresserar honom eller henne i stunden. Detta ökar chansen för att kunden associerar ditt företag med något positivt. Nedan finns exempel på kategorier som du kan dela upp ditt innehåll i.

Tips, kunskap och inspiration

I denna kategori har du chansen att visa vad ditt företag är bra på. Innehåll som består av tips eller baseras på kunskap skapar ett förtroende hos dina kunder. På detta sätt kan du också inspirera dina kunder till något. Detta typ av innehåll kan utformas på både digitala och analoga kanaler.

Utbildande innehåll

Ett ytterligare sätt att utforma bra innehåll är att utbilda i det man är bra på. Denna kategori går hand i hand med den föregående kategorin. Även denna kategori kan återfinnas på olika typer av kanaler, exempelvis i textform eller kanske i en video. Ställ dig själv frågan, ”finns det någon kunskapslucka som vi kan hjälpa kunderna att fylla?” och ”vad behöver våra kunder veta mer om?”.

Roligt eller underhållande innehåll

Att använda en mer informell approach på sitt innehåll kan också vara passande, oavsett vad du har för typ av företag. I detta fall kan man tala om Social CRM, en teknik som bland annat används inom sociala medietjänster och har som syfte att skapa interaktion och engagemang hos kunden. Kategorin kan också bestå av roliga bilder, videor eller innehåll som kunden själv kan delta i, exempelvis en omröstning som i sin tur kan publiceras online.

Information, statistik eller rapporter

Innehållet i denna kategori ska påvisa att du och ditt företag ser er själva som en resurs som sammanställer och delar med er av innehåll som dina kunder har nytta av. Detta innebär att denna typ av innehåll ska finnas tillgängligt och att dina kunder på ett enkelt sätt ska kunna ta del av det. Att skapa denna typ av innehåll lämpar sig för både digitala och analoga kanaler. Tänk på att en analog kanal med fördel kan vara mer tillgänglig då innehållet kan läsas på plats, med förutsättningen att det uppdateras vid behov.

Sökmotoroptimerat innehåll

Om du ska ta med dig något från den här artikeln, är det att sökmotorer älskar innehåll. För bl.a. Google har du möjligheten att optimera ditt innehåll med hjälp av förfinade nyckelord som genererar en större spridning av innehållet. Detta skapar i sin tur mer trafik till digitala kanaler, exempelvis ditt företags webbsida.

I nästa avsnitt tittar vi närmare på kanaler och vilket innehåll som lämpar sig bäst till digitala respektive analoga kanaler. Tills dess önskar vi dig lycka till med ditt skrivande!

Följ oss på sociala media så ser du lättare när nästa artikel publiceras.

Marknadsföringskoncept från Xtrovert Media till fasta priser:

EN TIMMES FRI KONSULTATION

Behöver du hjälp med din marknadsföring eller funderar du på att ta fram en trycksak? Du kanske behöver en ny webbsida eller ska ställa ut på en mässa? Undrar du över vad en reklambyrå kan hjälpa dig med? Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborg med omnejd. Om ni inte befinner er i Västsverige kan vi naturligtvis även boka in ett digitalt möte eller ett möte över telefon.

Kontakta oss via telefon 031-82 51 51 eller info@xtrovertmedia.se så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!


03 Dec

Artikel: Content Marketing, del I

Artikel, Content Marketing, Copywriting, Digital marknadsföring, Strategisk kommunikation

Innehållet är A och O

I dagens digitala hav är det lätt att tappa sikte i alla strategier, metoder och begrepp och drunkna i innehåll som inte är särskilt värdefullt. I denna artikel om Content Marketing ska vi kartlägga hur du och ditt företag ska gå tillväga för att skapa innehåll som ger både affärsnytta och mening. Innehållet är nämligen A och O.

Att ha förmågan till att få någon att sluta scrolla och börja läsa är inget som sker under en dag. Du och ditt företag måste redan från start ha en tydlig planering över vad som ska göras och hur detta ska göras. Det finns många olika strategier och marknadsföringsmetoder som kan hjälpa dig på traven. I dagens digitala hav kan du däremot inte förlita dig på alla då många av dem håller på att bli mindre relevanta i takt med den digitala utvecklingen.

Att marknadsföra innehåll

Att skapa och marknadsföra bra innehåll är aldrig ett mål i sig. Däremot kan ett intresseväckande innehåll öppna dörren för nya möjligheter att interagera med dina konsumenter och få en större förståelse för vad de vill läsa om. På senare tid upptäcker allt fler företag innehållsmarknadsföring (Content Marketing). Även om denna marknadsföringsmetod bara är en liten gren på det stora digitala trädet, är det en metod som koncentrerar sig på innehållet. Därutöver är innehållsmarknadsföring ytterst kostnadseffektivt och möjliggör skräddarsytt material för dina kunder.

Vad menas med Content Marketing?

Blickfånget i denna metod är hur man som företag skapar innehåll som baseras på kundens utmaningar, intressen och frågor istället för företagets egna produkter och tjänster. Content Marketing kan tillämpas på kanaler som du själv väljer, både digitala och analoga. På detta sätt kan ditt företag optimera innehållet och både bibehålla men också skapa nya kundrelationer.

Så här kommer du igång

Kanske sitter du nu i soffan, kontorsstolen eller på bussen på väg hem och funderar, ”Okej, innehållsmarknadsföring låter inte så dumt. Men hur i hela världen kommer jag igång?”. Nedan följer några bra tips på vad din innehållsstrategi bör innehålla och vad som kan vara bra att tänka på.

1. Prio på målgruppen

Utan målgrupp, inget innehåll och utan innehåll, ingen målgrupp. Det är viktigt att du och ditt företag har en klar bild över vilken målgrupp ni har. Fråga dig själv, vem ska läsa detta? Vilka utmaningar, intressen och frågor har de? Det är svaret på dessa frågor som lägger grunden för din innehållsstrategi.

2. Innehåll och kanaler

Nästa steg är att bestämma vad för typ av innehåll du och ditt företag vill producera. Rör det sig om artiklar, videoklipp, infografik, podcasts, webinars – eller kanske tryckt material? Därutöver måste både språket och innehållet anpassas för att passa målgruppen och vara både värdefullt och givande. Det kan också vara en bra idé att producera sökmotoroptimerade artiklar för t.ex. Google, för att gamla (och nya) kunder ska kunna hitta er även där.

3. Teamwork makes dreamwork!

För att ditt företag ska kunna använda sig av innehållsmarknadsföring och ta fram bra innehåll, krävs det att de olika avdelningarna på arbetsplatsen för en dialog med varandra. Detta gör att de olika avdelningarna får större kunskap i vad för utmaningar deras kunder har, inte bara inom vissa områden.

4. Ta fram en tidsplan

Till sist kan det vara lämpligt att ta fram en tidsplan över er innehållsmarknadsföring. Denna ska ge en detaljerad bild över hur arbetet ska gå till. Ett tips är att redan nu planera in vad ni tänker skriva om exempelvis om ett halvår (detta kan grunda sig i er marknadsplan) och ju närmare ni kommer datumet desto mer exakt kan ni definiera vad innehållet ska vara. Tidsplanen kan senare innefatta en utvärdering över hur det har gått.

I nästa avsnitt kommer vi att dyka ner mer i hur ett bra och intresseväckande innehåll ska utformas. Tills dess hoppas vi att du har fått klarhet i och hur du kommer igång med ditt företags innehållsmarknadsföring.

Följ oss på sociala media så ser du lättare när nästa artikel publiceras.

Marknadsföringskoncept från Xtrovert Media till fasta priser:

EN TIMMES FRI KONSULTATION

Behöver du hjälp med din marknadsföring eller funderar du på att ta fram en trycksak? Du kanske behöver en ny webbsida eller ska ställa ut på en mässa? Undrar du över vad en reklambyrå kan hjälpa dig med? Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborg med omnejd. Om ni inte befinner er i Västsverige kan vi naturligtvis även boka in ett digitalt möte eller ett möte över telefon.

Kontakta oss via telefon 031-82 51 51 eller info@xtrovertmedia.se så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!


25 Nov

Emilia Tengborg – kommunikatör och Art Director

Grafisk formgivning, Illustrationer & infografik, Medarbetare, Övrigt, Strategisk kommunikation

Energisk praktikant från Göteborgs Universitet

Xtrovert Media har nu tagit emot en ny praktikant. Vi välkomnar Emilia Tengborg som för tillfället läser sista året av sin kandidat i medie- och kommunikationsvetenskap vid Göteborgs universitet. Emilias arbetsuppgifter kommer att vara bland annat grafisk design, textproduktion, strategisk kommunikation samt projektledning.

Den engagerade 22-åringen Emilia är född och uppvuxen i Göteborg och har sedan länge haft ett intresse för allt som rör kreativitet. Som liten var Emilias högsta dröm att bli journalist. På senare år har intresset för nya ämnen inom fältet väckts och hon har idag breda kunskaper inom det mesta som rör media och kommunikation. Emilia har utöver sin kandidatutbildning läst kurser i journalistik samt typografi och hon har även erfarenhet inom digital marknadsföring.

På fritiden intresserar sig Emilia för inredning. Hemma hos henne kan du hitta retromöbler, färgglada vaser och en uppsjö av konst på väggarna. Det mesta har hon hittat på Göteborgs många secondhand-butiker som hon besöker så fort hon får tid över.

Som vegetarian är matlagning ett intresse som har kommit på senare år. Emilia testar gärna nya recept och har nästan alltid något recept som hon bara måste dela med sig av.

Intresset för fotografi har alltid funnits där och ibland plockar hon fram kameran. Det roligaste är efterarbetet. Med det kan hon sitta i timmar och pyssla med. I framtiden hoppas Emilia att hennes fotande får ta en större plats i hennes kreativa arbeten.

Vi på Xtrovert Media är väldigt glada att få ta emot Emilia och ser fram emot att få handleda henne i vinter! Och vi hoppas att hon även stannar kvar som nätverket i framtiden.

Självporträtt Emilia

Emilias självporträtt.


07 Dec

Problemen med e-post åtgärdade!

Övrigt

Problemen med e-post åtgärdade!

Efter åtta dagars (!) avbrott i våra (och våra kunders) mailkonton är de äntligen igång igen. Det var webbhotellet FS Data som hade en massiv krasch (samtliga av deras kunder drabbades) och inte lyckades återställa systemen. För mer info om detta se FS Datas information här. (Här finns också information för kunder som behöver återaktivera sina konton igen. Alla måste byta lösenord!)

För de kunder som har s.k. IMAP-konton är “historiken” (gamla mail) inte återställd, det kan dröja ytterligare någon vecka innan FS Data lyckats återställa den. För oss som envist hållit fast vid POP3-konton, som vi anser har högre säkerhet vid just sådana här tillfällen, innebär det att vi har alla gamla mail kvar. Dock har inga mail som skickats till oss under själva kraschen (söndagen 29/11 till måndag morgon 7/12) kommit fram till oss. Denna e-post är tyvärr för alltid förlorad. Det innebär att ni som skickat mail till oss förra veckan måste maila igen! Eller slå oss en signal, 031-82 51 51!


02 Dec

Tillfälliga mailproblem hos oss

Övrigt

Problem med e-posten

Våra mailadresser fungerar fortfarande inte p.g.a. en massiv “krasch” hos vår leverantör FS Data. Vi har därför skaffat en extra extern mailadress hos ProtonMail som är en säker och krypterad e-posttjänst baserad i Schweiz. Behöver ni nå oss via mail medan vår ordinarie e-post inte fungerar, använd XtrovertMedia [snabel-a] protonmail.com
 
Naturligtvis kan ni nå oss som vanligt på telefon 031-82 51 51 och Messenger med adressen m.me/XtrovertMedia .

Våra övriga kontaktalternativ finns här.

För mer information om FS Datas serverkrasch se här! De arbetar för fullt för att återställa alla e-postkonton.

Tyvärr kan e-post som skickats till oss under veckan ha försvunnit, så svarar vi er inte efter det att FS Data har återställt sina kunders e-postservrar, ring eller maila oss igen!

 


05 okt

Vinnarna presenteras!

Grafisk formgivning, Logotyp, Reklamporten, Tävling

Val av vinnare i tävlingen

Vi fick ett 30-tal tävlingsbidrag som vi tittat på. Det var många som fick alla rätt och vi har nu gjort en omröstning i vårt nätverk där vi har bedömt allas motiveringar.

Första priset i vår tävling gick till:

Ulf Dahlberg och hans företag LE CANNET.

En butik på nätet som ska sälja skjortor och scarves med mycket hög kvalitet.

Vi kommer kostnadsfritt hjälpa Ulf att ta fram/redesigna företagslogotypen samt även titta på varumärkesloggan. Vidare blir det en enkel grafisk manual och naturligtvis originalfiler.

Andra priset i vår tävling gick till:

Fia Kaddik och hennes företag FIAK FOTO & SAMISK DESIGN.

Fia är bland annat fotograf, konstnär/sameslöjdare och föreläsare samt håller i kurser, verksam i Jokkmokk ovanför polcirkeln.

Vi kommer i nära samarbete med Fia ta fram en logotyp som passar hennes verksamhet. Eftersom våra kunskaper i samisk kultur är begränsade så kommer vi vara mycket lyhörda för Fia och hennes konst och den samiska kulturen. Här är ett typiskt jobb där vi ska fungera som ett grafiskt tekniskt stöd för kunden, ha en rådgivande funktion samt ta fram original efter kundens designskisser och tankar. (Vi kommer även att ta fram visitkort och trycka ett antal.)

På delad tredje plats kom:

Ett företag inom sjukvård/omvårdnad och ett företag som erbjuder hantverkstjänster. Bägge dessa företag erbjuder vi ett Reklamportenpaket till halva priset och möjlighet att dela upp betalningen på tre månader samt 20% rabatt på övriga tjänster från oss under hela 2020.

Övriga deltagare i tävlingen:

Alla övriga som medverkat i tävlingen (oavsett antal rätt) kommer att kunna köpa ett Reklamportenpaket med 10 procents rabatt och möjlighet att dela upp betalningen på tre månader.

 

Vi kommer berätta mer om vinnarna framöver samt naturligtvis även presentera vårt arbete.

 

Läs mer om Reklamporten-paket här, speciellt anpassade för nystartade och mindre företag.

 

Reklamporten – logotyp och grafisk profil till nystartade småföretag

Har du nyligen startat eget?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips!

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Vad det gäller till exempel din logotyp, se den som ditt skyltfönster utåt. Självklart vill du att den ska signalera din verksamhet och din vision på ett rättvist sätt. Din logotyp är ditt företag. Kom ihåg att du ska trivas med den i många år framöver.

 

Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!

 


29 sep

Och vinnaren är…

Grafisk formgivning, Logotyp, Reklamporten, Tävling

Val av vinnare i tävlingen

Just nu är vi mitt uppe i processen att välja en vinnare i vår tävling där förstapriset är en logotyp och grafisk profil (ett så kallat Reklamportenpaket). Vi har fått ett 30-tal tävlingsbidrag som vi tittat på. Det var många som fick alla rätt och vi har nu gjort en omröstning i vårt nätverk där vi har bedömt allas motiveringar. Naturligtvis har vi också funderat på vem det skulle vara roligt att göra arbetet för, det hade ju även varit intressant för oss om detta arbete skulle kunna bli inledningen av ett långt samarbete.

Fyra favoriter kvar

Det har nu utkristalliserats fyra stycken företag som vi sitter och diskuterar, och det är faktiskt riktigt svårt att välja. Vi har därför beslutat att vi ska förbättra priserna lite. Tvåan kommer att få en lite finare vinst och trean och fyran kommer att få ett mycket rabatterat pris.

Alla fyra kommer att premieras

Ettan kommer få det pris som vi har utlyst, ett s.k. Reklamportenpaket värt 12000 kronor + moms.

Tvåan kommer få priset som vi sagt tidigare, visitkortslayout + 100 st. printade visitkort (från vår inhousepartner Spectra D’Sign Kopiering). Plus att vi även hjälper tvåan med en logotyp utan kostnad, dock blir det inte ett helt Reklamportenpaket med en inkluderande grafisk manual, men vi hjälper till med att ta fram själva logotypen samt en enkel sammanfattning på den grafiska profilen. Vi levererar naturligtvis även riktiga original på logotypen för tryck, print och webb.

Trean och fyran erbjuder vi ett Reklamportenpaket till halva priset och möjlighet att dela upp betalningen på tre månader, alltså 2000 kronor i månaden i tre månader (ord. pris 12 000 kronor) plus moms, samt 20% rabatt på övriga tjänster från oss under hela 2020.

Erbjudande till övriga medverkande i tävlingen

Alla övriga som medverkat i tävlingen (oavsett antal rätt) kommer att kunna köpa ett Reklamportenpaket med 10 procents rabatt och möjlighet att dela upp betalningen på tre månader.

Eventuellt kommer vi ringa upp eller maila de fyra favoriter vi har för att prata lite och ställa lite frågor för att det ska vara enklare för oss att välja. Vi kan säga så mycket som att favoriterna finns inom helt olika områden, det är allt från hantverk och konsthantverk till mode och även omvårdnad/hälsa.

Vi räknar med att kunna publicera namnen på vinnarna under denna vecka (v.40).

Läs mer om Reklamporten-paket här, speciellt anpassade för nystartade och mindre företag.

 

Reklamporten – logotyp och grafisk profil till nystartade småföretag

Har du nyligen startat eget?

Hör av dig – vi ger dig gärna goda råd och tips!

EN TIMMES FRI KONSULTATION
Vi erbjuder nya kunder en timmes fri konsultation där du får möjlighet att kunna ställa dina frågor samt få tips och råd. Vad det gäller till exempel din logotyp, se den som ditt skyltfönster utåt. Självklart vill du att den ska signalera din verksamhet och din vision på ett rättvist sätt. Din logotyp är ditt företag. Kom ihåg att du ska trivas med den i många år framöver.

 

Inget köptvång föreligger men naturligtvis lämnar vi gärna ett förslag samt en offert. (För våra gamla kunder gäller naturligtvis som vanligt att initialmöten för nya projekt är utan kostnad.) Mötet sker hos oss men vi kan även komma till er om ni befinner er i Göteborgstrakten. Kontakta oss via E-post eller telefon 031-82 51 51 så bestämmer vi en tid för ett möte! Välkommen!

 


02 sep

Tävling – vinn en logotyp och grafisk profil till ditt företag

Erbjudande, Grafisk formgivning, Logotyp, Tävling

NU KÖR VI IGEN! DU HAR CHANSEN ATT VINNA EN LOGOTYP OCH GRAFISK PROFIL!

Tävla om en unik logotyp och grafisk profil för ditt företag till ett värde av 12 000 kr.

Är ni ett nystartat företag som behöver synas lite extra i mediebruset? Gör vårt quiz och var med i den populära tävling som vi nu kör för tredje gången. De tidigare vinnarna var det medicintekniska företaget Harmony Health och byggfirman Byggster. Arbetet med att utforma logotypen och den grafiska profilen kommer att utföras av Bengt Karlsson och Robin Utbult som har mycket lång erfarenhet inom detta område.

Vad vi erbjuder i vinst är ett så kallat Reklamporten-paket värt 12 000 kronor. Främst riktar sig Reklamporten-konceptet till nystartade eller mindre företag och organisationer, men alla kan använda sig av konceptet oavsett storlek på företaget eller antal verksamma år. Om ni känner att ni behöver en uppfräschning av er grafiska profil så är detta ett gyllene tillfälle! Andrapriset är design och tryck av visitkort med hjälp av vår samarbetspartner Spectra D’Sign Kopiering  till ett värde av 1 500 kronor. Spectra D’Sign sitter i samma lokaler som vi.

Svara på de tio frågorna nedan samt skriv en kort motivering om varför just ditt företag borde vinna tävlingen. Svara senast den 21/9 2020. Vinnarna meddelas kort därefter.

 

Reklamporten – logotyp och grafisk profil till nystartade småföretag

Läs mer om Reklamporten här!

Läs mer här om varför det är så viktigt att ha en logotyp och en utarbetad grafisk profil!

 

Gör så här:

A. Lös quizet nedan (10 frågor om diverse olika ämnen).

B. Berätta lite om ditt företag och motivera varför du vill vinna ett Reklamportenpaket!

C. Gilla eller följ oss i valfritt socialt media: Facebook, Twitter, Instagram eller LinkedIn.

Vem vinner?

Den som har flest antal rätt, följer oss i valfritt socialt media samt skriver en kort motivering som gör att vi tror att uppdraget blir ett roligt och intressant projekt för oss. (Om du inte fick alla rätt kan man svara på quizet flera gånger…)

Vinster:

• Första pris: ett Reklamportenpaket (logotyp och grafisk profil) värt 12 000 kronor exkl. moms. Arbetet utförs under oktober 2020.

• Andra pris: layout, original och tryck av visitkort värt 1 500 kronor exkl. moms. Arbetet utförs under oktober 2020.

• Alla övriga som medverkar i tävlingen får 20 % rabatt på ett Reklamportenpaket och 10 % rabatt på våra övriga tjänster!
(Kan nyttjas fram till den 31 december 2020.)

• Tävlingen avslutas den 21 september och vinnaren utses strax därefter. Tävlingen/erbjudandet gäller endast nya kunder.

Integritet

Dina personuppgifter behandlas konfidentiellt, i enlighet med GDPR, och kommer naturligtvis inte att distribueras vidare till tredje part.
Se vår integritetspolicy här.


10 jul

Öppettider under semestern

Övrigt

Vi är tillgängliga men leveranstiderna blir lite längre

Under veckorna 29–32 når du oss som vanligt via E-post. Dock har vi längre leveranstider! Kontoret är inte bemannat dagligen, utan vi jobbar till stor del från distans även om vi åker in då och då vid behov.

Behöver du nå oss snabbt så fungerar journumret 070-684 95 10 eller Messenger med adressen m.me/XtrovertMedia bäst. Behöver något lämnas eller hämtas på kontoret så finns Spectra D’Sign Kopiering här och kan hjälpa till, men hör av er innan så vi kan komma överens om en tid. Våra övriga kontaktalternativ finns här.

Blåbären har för övrigt Jasmina Karlsson plockat, och mer lär det bli under semestern… 🙂

Ha en trevlig sommar!