”Du kan aldrig korsa havet förrän du har modet att tappa stranden ur sikte”
Nyhetsbrev – februari 2022
I ett nytt år och i en värld med en fortsatt pandemi är det nödvändigt för oss alla att fortsätta att anpassa oss efter det rådande världsläget. Inte minst för företagen som i många branscher har det svårt med att fortsätta med sin ordinarie verksamhet på det sätt som man gjort tidigare. Xtrovert Media hälsar 2022 välkommet och ser fram emot det nya året med tillförsikt.
Vi kommer nog aldrig att kunna vänja oss vid världen vi lever i idag. Vi har behövt ställa om helt och hållet. Förutom distansstudier, arbete hemifrån och restriktioner som vi både svär och applåderar över, ställer vi samtidigt om till den nya digitala världen. Likaså gör företagen med sin digitala marknadsföring, digitala möten och så vidare.
Event och mässor har alltid varit en viktig del i många företags marknadsföring. Det har också varit en stor del av Xtrovert Medias verksamhet – att hjälpa våra kunder att till exempel få till ett lyckat event eller en välbesökt mässmonter. Den delen av vår verksamhet står nu i vänteläge. Istället har vi dels fått fokusera på traditionella marknadsföringsmetoder såsom tidningsproduktion, dels skala upp den digitala marknadsföringen.
Digitala lösningar
Under vintern har vi lagt ett allt större fokus på den digitala marknadsföringen samt sökmotoroptimering (SEO). Vi har arbetat intensivt med vår egen digitala närvaro, både i vår blogg och i sociala medier. Xtrovert Media har också uppdaterat sin kompetens i hur vi ska kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt med sin digitala närvaro. Vår digitala närvaro syftar inte enbart till att göra reklam för våra tjänster och produkter utan vi vill även vara en hjälpande hand där vi kan ge tips och råd om exempelvis marknadsföring och företagande. Artikelserien om marknadsföringsmetoden Content Marketing är ett exempel på detta.
Vi nyanställer!
Vi vill också passa på att berätta om (och välkomna) vår tidigare praktikant Emilia Tengborg som nu har blivit anställd hos oss. Emilia går sin sista termin på Medie- och kommunikationsvetarprogrammet på Göteborgs Universitet och har även erfarenheter av både strategisk kommunikation, journalistik och digital marknadsföring. Om ni vill veta mer om hur ert företag kan gynnas av digital marknadsföring kan ni kontakta Emilia som kommer att ha detta som sitt fokusområde hos oss.
Vi håller för närvarande även på med rekrytering av en säljare/Account Manager, men mer om detta vid ett senare tillfälle.
Det är smart med tidningar
Det andra fokusområdet är att fortsätta att förbättra de traditionella marknadsföringsmetoderna med hjälp av trycksaker. Detta gör vi bland annat med hjälp av klassisk tidningsproduktion genom att vidareutveckla vårt tidningskoncept Smartzine.
Att använda tidningar inom sin marknadsföring och kundvård är en smart och effektiv metod att nå ut med sitt budskap. Just därför satsar vi på något handfast som du och ditt företag kan använda för att fortsätta att växa. Besök smartzine.se för att få mer information om vad Smartzine är och hur konceptet fungerar. Eller ta kontakt med Bengt Karlsson, Xtrovert Medias grundare, som har lång erfarenhet av bland annat just tidningsproduktion och redaktionella tjänster.
”Du kan aldrig korsa havet förrän du har modet att tappa stranden ur sikte”
Ett träffande citat som tillskrivits Cristopher Columbus. Det har för oss alla varit en tuff tid, men nu välkomnar vi 2022 med ett öppet sinne – och framför allt optimism! I ett nytt år och i en värld med en fortsatt pandemi är det nödvändigt för oss alla att fortsätta att anpassa oss efter det rådande världsläget. I många branscher är det fortfarande mycket tufft, men vi vill göra det vi kan för att du och ditt företag ska lyckas. Hör av dig till oss så kan vi mötas och diskutera vad vi kan göra för att dina segel återigen ska fyllas. Tillsammans kan vi nå dit vi vill – till nya vackra stränder på andra sidan av den stormiga ”Pandemic Ocean”.